fbpx

Koraki pri prodaji nepremičnine

KORAKI PRI PRODAJI NEPREMIČNINE

Dlje kot je nepremičnina na trgu, bolj pade njena cena, večja je slaba volja, stres in frustracije. Kaj je torej odločilnega pomena za prodajo nepremičnine?  Katere korake je treba upoštevati, da se nepremičnina proda hitro in uspešno?

Prodajalci se morajo pripraviti na samo prodajo, skupaj z vašim nepremičninskim posrednikom pa je treba določiti jasno strategijo in cilj.

  1. ZAKAJ PRODAJAMO – Želimo z nepremičnino zaslužiti ali morda kupujemo drugo nepremičnino? Če kupujemo drugo nepremičnino in smo časovno vezani na prodajo, se bomo drugače obnašali, saj se nam bo mudilo in bo lahko iz psihološkega vidika težje in bolj stresno.
  2. CENA NEPREMIČNINE – Določiti pravilno ceno je zelo pomembno in odločilnega pomena. Treba se je zavedati, da bodo kupci ceno nižali, kar pa ne pomeni, da morate prodajalci ceno posledično postaviti tako visoko, da vas nihče ne bo niti poklical za ogled. Preverite, kaj se je dejansko prodalo v vaši okolici! Še najbolje pa je, da se obrnete na nepremičninskega strokovnjaka, ki vam bo s svojimi izkušnjami pomagal pri določitvi pravilne cene.
  3. STROŠKI PRI PRODAJI – Še pred prodajo morate vedeti, kakšne stroške imate. Pred začetkom je treba urediti energetsko izkaznico, strošek prodajalca ob prodaji je davek na promet nepremičnin, ki znaša 2 % od prodajne vrednosti (kapitalski dobiček je treba preveriti). Strošek prodajalca je še overitev prodajne pogodbe pri notarju in strošek nepremičninske agencije v primeru, da ste sodelovali z nepremičninsko agencijo.
  4. PRIPRAVA DOKUMENTACIJE – Pred prodajo nepremičnine je treba pripraviti določeno dokumentacijo. Pripravite zemljiškoknjižni izpisek, gradbeno in uporabno dovoljenje, energetsko izkaznico, pogodbo o medsebojnih razmerjih, če živite v bloku in jo imate, ter lokacijsko informacijo v primeru, da prodajate parcelo.
  5. PRIPRAVA NEPREMIČNININE – Pospravite in umaknite vse, kar ne spada na mize, police, stole … Uredite okolico, pokosite travo in poskrbite za odvečne veje na dvorišču. Lahko tudi prebelite, zamenjate luči, izvedete manjše popravke in podobno. Zakaj pripravimo hišo na prodajo? Ker to ustvari in sproži kupčeve emocije. Ljudje kupujemo preko emocij in nato upravičimo nakup preko logike.
  6. PRIPRAVA OGLASA – Kolikokrat ste že slišali, da je najbolj pomemben prvi vtis? No, pri pripravi in opisu oglasa ni čisto nič drugače. Kupci si prvi vtis ustvarijo v nekaj sekundah, v veliki večini so odločilnega pomena fotografije. Zato še enkrat: ko fotografirate nepremičnino, jo za to tudi pripravite! Ne fotografirajte s telefonom, priporočamo HDR fotografije, saj te ujamejo več barv in detajlov. Opis naj ne bo predolg in pravljičen, napišite realno stanje, da vaš potencialni kupec ne bo razočaran nad dejanskim stanjem nepremičnine. Prodajni jezik je v resnici umetnost. Sprijazniti se morate, da če želite prodati svoj dom, morate takrat biti 100-odstotni prodajalec. To pomeni ne samo pojasnjevanja lastnosti nepremičnine, kot so lesena tla, granitni pult …, te lastnosti morate spremeniti v emocionalne prednosti za kupca. V opisu ne napišite samo, da je nepremičnina opremljena z žaluzijami, pač pa s kvalitetnimi žaluzijami, ki vam bodo poleti pomagale ohraniti dom hladen. Ustvariti morate vrednost in nujno potrebo.
  7. PRIPRAVA NA OGLEDE – Prezračimo prostor, spustimo svetlobo v prostor, če je tema, prižgite luči, če imamo domače živali in otroke, jih pošljemo na sprehod, da se lahko osredotočimo na samega kupca.
  8. POGAJANJA – V primeru, da niste vešči pogajanj in prodajnih tehnik, prepustite to strokovnjakom. Ne sprejmite prve ponudbe na prvo žogo.
  9. DOBRA POGODBA – Tudi to prepustite strokovnjakom, saj se lahko zaplete tik pred samim koncem. Prodajna pogodba mora zajemati vse pomembne podatke, določeni morajo biti posamezni roki (datumi plačil, primopredaje …), način plačila ter vsi medsebojni dogovori.
  10. PRIMOPREDAJA – Ob primopredaji je treba s primopredajnim zapisnikom popisati števce, da bo prepis lažji in hitrejši. Zapišite vse morebitne napake, pomanjkljivosti, dogovore …

Vse to ustvari vrednost v očeh kupca, tako da ta ne bo razmišljal o tem, katera je najnižja cena, temveč bo ponudil polno ceno, saj bo hotel kupiti vašo nepremičnino pred vsemi ostalimi.

Compare listings

Primerjaj